Zdravotný vplyv húb na ľudský organizmus, je neustále diskutovanou témou. Niektorí tvrdia, že ide o nenahraditeľný zdroj zdravia, iní zas, že sú skôr nebezpečné. na ktorú stranu sa postavíte vy, je samozrejme iba na vás. jedna vec sa však hubám nedá odoprieť. Mnohé kultúry, ich využívajú vo svojej ľudovej medicíne už stovky rokov, takže na ich skrytej sile, predsa len asi niečo bude.

houby
 
Čo skutočne huby obsahujú
 
Zabudnime na to, či huby na naše zdravie vplývajú pozitívne, alebo ide len o akýsi placebo efekt. Pozrime sa, čo v skutočnosti obsahujú:
 

  • bielkoviny / dva gramy na sto gramov húb
  • sacharidy / tri gramy na sto gramov húb
  • tuky / minimálne percento- približne dvadsať kalcií na sto gramov húb
  • vodu
  • vitamíny skupiny B, najmä B2, B1, niacín a kyselinu listovú
  • minerálne a stopové prvky- železo, fosfor, zinok, draslík, horčík

 
Huby neobsahujú takmer žiadne kalórie, preto majú veľmi nízku energetickú hodnotu. V podstate ich až z osemdesiatich percent tvorí voda. Preto nás nedokážu dostatočne zasýtiť a nehovoríme ani o mimoriadne výživnom pokrme. Na druhej strane, však naše telonaplno využije spomínané vitamíny a minerály.
Okrem látok, ktoré sa v hubách nepochybne nachádzajú, však majú ešte jednu, takpovediac neopísateľnú vlastnosť. V našom tele dokážu napraviť množstvo vecí, avšak konkrétne látky, ktoré za tento jav zodpovedajú , sa zatiaľ nepodarilo odhaliť. Napríklad takú hlivu, bežne dostanete ako výživový doplnok.

hříb
 
Zlá stránka húb
 
Jedna vec, ktorá sa dá povedať s istotou je, že nadmerná konzumácia húb, určite zdraviu neprospieva. V podstate sa jedná o pleseň. Takže huby áno, ale s mierou. Huby by sme nemali jesť taktiež vtedy, keď pijeme alkohol, pretože táto kombinácia nadmerne zaťažuje našu pečeň. Podobné je to aj u ľudí, trpiacich na ochorenia obličiek, či spomínanej pečene. Najdôležitejšie však je, aby ste konzumovali iba tie huby, ktorými ste si na sto percent istí!!!