Internet

Spoločnosť Google zmenila svoj algoritmus vyhľadávania

CCN , známa mediálna organizácia v sektore kryptografie, oznámila, že bola ukončená ako priamy výsledok aktualizácie algoritmu spoločnosti Google z predchádzajúceho týždňa. CCN tvorila súčasť nórskeho média Hawkfish AS, ktoré zahŕňa aj Hacked.com a MoneyMakers.com vo svojej ponuke online publikácií.
Cryptocurrency spravodajská platforma bola on-line len niečo málo cez šesť rokov. Viditeľnosť stránky noviniek sa okamžite po aktualizácii Google zrútila z útesu.
Zdá sa, že podobným spôsobom boli zasiahnuté aj internetové médiá v iných sektoroch. Dobre známe britské vydavateľstvo The Daily Mail,  Vimeo a NFL.com, zažili podobné výpadky z hľadiska viditeľnosti vyhľadávania.

google.png

Čo zahŕňa aktualizácia algoritmu?
Spoločnosť Google chráni informácie súvisiace s vyhľadávacím algoritmom, čo sťažuje zistenie presnej povahy aktualizácie.
Vyhľadávací algoritmus je komplexný súbor pravidiel, ktorý firmy platia Google za účelom dosiahnutia najvhodnejších výsledkov vyhľadávania pre užívateľov internetu. Je to jadro pôvodnej hodnoty ponúkanej spoločnosťou. Google vzrástol do popredia ako predvolený vyhľadávač na základe poskytovania efektívnejších výsledkov vyhľadávania.

search.jpg

Čo je v stávke?
Je veľa, čo môžeme finančne stratiť v médiách a komerčných organizáciách. Poradie výsledkov vyhľadávania na webových stránkach môže byť rozdiel medzi úspechom a neúspechom mnohých podnikov na celom svete. V dôsledku toho je to dôvodom pre optimalizáciu pre vyhľadávače (SEO).
Niektoré online podniky jednoducho nemusia byť v stave zotaviť sa z takýchto prudkých poklesov v sledovanosti a následne aj v príjmoch. Týka sa to najmä mediálneho priemyslu. Spravodajské médiá dlhodobo klesajú z podnikateľského hľadiska.
Vládny zásah
Zakladateľ CCN Borchgrevink tiež vyzval na zapojenie národných vlád, aby preskúmali zmeny algoritmov vyhľadávacích nástrojov v jurisdikciách, kde je Google dominantným vyhľadávacím nástrojom. Nie je to prvýkrát, čo boli vyjadrené pochybnosti.
Podľa informačnej správy, ktorú Európsky parlament uverejnil začiatkom tohto roka, legislatívny návrh sa v parlamente rozvíja s cieľom dosiahnuť spravodlivosť a transparentnosť pre podnikateľov, ktorí využívajú online služby. Tí, ktorí stoja za navrhovanými nariadeniami, sa snažia dosiahnuť rovnováhu medzi požiadavkou väčšej transparentnosti, pokiaľ ide o algoritmy vyhľadávačov a obchodné záujmy.
Začiatkom tohto roku Európska komisia uložila spoločnosti Google pokutu vo výške 1,49 miliardy dolárov za porušenie určitých aspektov európskeho antitrustového práva.