Pravidelne sa hýbať je v dnešnej dobe celkom problém. Sme zvyknutí skôr na sedavý spôsob života, už nie sme tí aktívni lovci a zberači z počiatku našej spoločnosti. Často je veľmi náročné po náročnom dni ešte ísť cvičiť a to hlavne na začiatku. Máme tu však pár tipov, ktoré vám to uľahčia! Neočakávajte však, že vyriešia vaše problémy za vás. Tréning začína v hlave!beh.jpg
Stereotypje zabíjač akékoľvek vzťahu. A to platí aj o vašej láske k športu! Preto sa mu radšej vyhnite. Na youtube môžete nájsť nepreberné množstvo rôznych alternatív cvikov, ktoré práve cvičíte. Z času na čas choďte miesto kardia plávať, vybehnite na bicykel alebo skateboard. Vyskúšajte nové trasy alebo pokojne jazdite len tú jednu, no vymeňte štart a cieľ alebo sa pustite objavovať nové poľné cesty… Fantázií sa medze v tomto prípade nekladú!podložka na cvičenie.jpg
Stanovujte si reálne ciele. Nemusíte si rovno nastaviť želanú váhu o desať kíl nižšie. Akurát tak budete frustrovaní z toho, že to nejde. Miesto toho si určite malé míľniky na vašej ceste, z ktorých sa môžete tešiť priebežne. Hoc by to malo byť len jedno kilo, je to dobre! Ste na ceste. S tým sa spája aj ďalší bod a to odmeny. Potrebujete tú správnu motiváciu počas celého procesu. Zo začiatku je to s tou vnútornou ťažké a preto sa nebojte občas za odmenu zhrešiť. Stále to však nepreháňajte a jedzte s mierou (v prípade, že je jedlo pre vás motiváciou). Nemusíte za jeden deň nabrať to, čo ste mesiac zhadzovali dole. Jedzte hlavne zdravo a vyvážene, ideálne podľa jedálnička zostaveného dietetickým poradcom. Nemá zmysel vynechávať jedlo alebo hladovať, ale takisto ani sa prejedať. Zvoľte zlatý stred.
V prípade krízy môžete spojiť sily s kamarátom, priateľom/priateľkou, zapísať sa na skupinové hodiny a pomôcť si navzájom. Stretnete nových ľudí, vytvoríte nové priateľstvá… A to všetko len vďaka športu.